OTOBÜS KAÇIYOR BE SEVGİLİM


Hazar Gölü, Elazığ


plaklardan şarkılar dinleyelim beraber de
kanepeyi kim taşıyacak be sevgilim?
tıkanan lavaboyu kim açacak?
adalar’da faytona binelim, olur da
su faturasını kim ödeyecek mesela?

toki konutumuzda panjur
var mı ki pembeye boyayalım
evet gezelim dünyayı ama
ya sabah 8 akşam 5 mesaisi?
tamam, mahzun mahzun ufka bakalım
sarılıp duralım rüzgara karşı vapurda da
simit parası olmayana martılar yanaşır mı?

hem “stüdyoda romantik dakikalar”ı
karnımızın gurultuları bozmaz mı?
düğünü kız kulesi’nde yapalım da
sokak çocukları, kimsesizler ve Allah
ahirette hesabını sormaz mı?
iste, yollarına güller de sererim ama
koparılan güllere yazık olmaz mı?



tamam,
göğe bakalım
iyi diyorsun da
otobüs kaçıyor be sevgilim
otobüs kaçıyor

yskiyak

23 yorum:

  1. Kendinizle çelişiyorsunuz Yavuz bey. Daha önceleri İstanbul'dan hoşlanmıyorum demiştiniz zira bu şiirinizin ana teması İstanbul. Bu ne perhiz ne lahana turşusu !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1. İstanbul'u hâlâ sevmiyorum.
      2. Şiirin ama teması İstanbul değil, Kız Kulesi geçiyor diye tema İstanbul denir mi?
      3. Düğünü Kız Kulesi'nde yapma romantizmine eleştiri yönelttim şiirde.
      4. Şiiri birkaç kere okudunuz ama bu söylediklerim ışığında bir daha okuyun.
      5. Şiirin ana teması İstanbul denir mi yahu, göz var izan var. :)

      Sil
  2. İstanbul'u sevmeyen yazar/şair görüyorum ilk defa. İyi ama neden sevmiyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1. Yazar da değilim şair de.
      2. Bazen sadece sevmezsin.

      Sil
    2. adsız arkadaşa tevfik fikret'in sis şiirini okumasını tavsiye ediyorum nacizane. aslında mantıken sevilmemesi gereken yönleri gayet fazla. neyse hayırlı geceler

      Sil
  3. Farkındalık oluşturmak gibi geliyor bana. Tipik Angara Bebesi

    YanıtlaSil
  4. Bazen sadece sevmezsin doğru bir cevap mıdır? İnsan bir şeyleri sevmiyorsa bunun mutlaka nedeni olur diye düşünüyorum. Neyse belki farklı bir nedeni vardır söylemek istemiyorsunuzdur. Benim gözümde siz iyiye doğru giden bir yazar ve şairsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylemek istemediğim herhangi bir gizli nedeni yok. Siz annenizi neden seviyorsunuz? Bana bunun "mutlaka olan" nedenini açıklayın, öyle konuşalım. Her insan bazen sadece sever ya da sevmez, bence.

      Sil
  5. göğe bakalım sevgilim
    otobüs kaçsın sorun değil
    taksiye biner gideriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. plaklardan şarkılar dinleyelim beraber
      kanepeyi beraber taşırız sevgilim
      tıkanan lavaboyu ben açarım
      adalar’da faytona binmesek de olur
      at kokusundan durulmuyor
      su faturası mı rızkı veren Allah
      faturayı ödeyecek parayı verir elbet

      toki konutumuzda panjur
      olmasa da olur
      hem illa panjurlu evimiz olacak değil ya
      evet gezelim dünyayı
      sabah 8 akşam 5 mesaisi olsun
      alırız kitabımızı elimize
      seksen günde devr-i âlem yaparız
      mahzun mahzun ufka bakalım
      sarılıp duralım rüzgara karşı vapurda
      simit atmasak da olur martılara
      atan başkaları olur elbet

      Sil
    2. bu bir evlenme teklifi mi?? :D:D

      Sil
    3. Nasıl algılarsa artık 😄😄

      Sil
  6. Uzun süredir takip ediyorum, yazılarını tweetlerini beğeniyorum da, bu yaşta böyle ciddi konulara kafa yoran bir arkadaşım olmasını isterdim.Eğer erkek olsaydım senle uzun uzun konuşmak isterdim. Ama ben bir kızım ve kendi kendime erkeklere yürümemeye söz verdim bunu neden mi yazıyorum ben de bilmiyorum galiba bil istedim. (Not: muhtemelen beni tanımıyorsun)
    -zaten yayınlamazsın da- yine de söyleyeyim anonim olarak yazabildigim icin buraya yazdim.Bu arada şiir de güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben şöyle düşünüyorum; insan, başkasının yüzüne söyleyemediği şeyleri anonim olarak söyleme işine girmemeli. Ya açık açık konuşmalı, yapamıyorsa susmalı. Bedelini ödemeyeceği sözleri söylememe erdemini göstermeli.

      Maskeler insanı çirkinleştirir. En azından benim açımdan.

      Sil
  7. Haklısın, özür dilerim. Yazmamalıydım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah, özür dilenecek bir durum yok. Emrolunduğumuz gibi dosdoğru olmaya çalışalım, o yeterli.

      Sil
  8. Kizlara o kadar laf ediyorsunuz ama baya bi kiz hayraniniz var, bu isin sirri bu mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıdığım kız sayısı 3'ü geçmez ki onların da sizin söylediğiniz manada pek hayranım oldukları düşünülemez. Yani "bayağı bir hayranınız var" ifadesi gerçekleri yansıtmıyor. Kaldı ki "işin sırrı" diyerek yazdıklarımı pespaye bir amaç uğruna yazdığım ithamında bulunmanız "baya" çirkin.

      Sil
  9. Boyle bi imada bulunmadim gercekten, isin sirri demem kizlara kotu davrandikca kizlarin size daha iyi davranmalariyla ilgiliydi. Sadece alttaki yorumlari okuyunca bunu dusundum. Oylesine bir yorumdu, boyle ciddi bi tepki de beklemiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde yanlış anlamışım, özür dilerim.

      Sil
  10. Şans eseri girdim sitenize ve ben de şiir yazan biri olarak yazdığınız şiirleri okudum. Şiir yazma anlayışınız ve yazış tarzınız çok ilgi çekici. Hani klasikleşmiş aşk,romantizm,özlem duygularıyla dalga geçmek demeyelim de hani aslında önemsiz şeyler olduğunu daha doğrusu bu hayatta aşk dan daha önemli şeyler olduğunu anlatmak istiyorsunuz sanırım. İnsanlara bunu anlatmak içinde değişik ve yaratıcı bir yol tercih etmişsiniz tebrik ederim.
    Ben de şiir yazıyorum dedim ve benim yazdığım şiirlerde klasikleşmiş konular sınıfına giriyor. Aslına bakarsanız, kendimi o klasikleşmiş konularda yazı yazarken sanki nasıl desem kelimeler ağzımdan dökülüyor ve ciddi anlamda hani bulunduğum çevrede insanlar tarafından baya beğeniliyor şiirlerim. Sitem edercesine yazıyorum biraz da benim şiirimi de farklı kılan nokta bu sanırım. Güzel şeyler yazıp bi yandan da insana kendini sorgulatan ve kelimelerimle insana altından kalkamayacağı anlamlar hissettirmek. Ben böyle yazıyorum. Fakat acaba boşuna mı yazıyorum diye sorgulamıyor değilim kendimi ? Hani bazen bi Cemal Süreyya, Necip Fazıl bu kadar aşk sözünü, şiiri boşuna mı yazmış ki benimkiler de boş olsun diye kendimi avutuyorum. Ama bazen de yazdığım konular koca bir saçmalık ordusu gibi geliyor.
    Sevgiye ( ama gerçek olanına ) inanıyorum. Hani benim bu şekilde yazmama neden olan bir insan da var. Benim sevdiğim onun beni sevmediği. Ama yine de sevip yazıyor işte insan bir şeyler karalama ihtiyacı hissediyor. Bazen neden sevmiyor beni kendimi sorgulayıp isyana kadar yöneldiğim oldu ama sonra vardır Allah'ın bir bildiği deyip kendimi rahatlatmayı bildim. Benim tek amacım var aslında Allah rızasını kazanmak için sevmek. Bu şekilde sevmek o kişiyi. Eğer o rızayı kazanırsam Allah da eğer benim için hayırlıysa ( ki inşallah o kişiyi benim için hayırlı eder ) onu bana verir diye düşünüyorum. Bunları neden yazdım inanın onu bende bilmiyorum ama sizin görüşlerinizi almak istediğim için sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün bunları belli bir zaman sonra anlamlandırırsınız. Yaşla birlikte eğer akıl kemale erirse anlıyor insan.

      Allah hakkınızda hayırlısını versin.

      Sil